April 2018 op 27 april met Promotor naar de Spessart Duitsland, een trip van vijf dagen en een totaal van iets minder dan tweeduizend  kilometer. De eerste dag wordt vanuit hotel van de Valk in Duiven gereden en het is via een motorroute binnendoor een dikke 470 km naar het hotel, best een beetje doorrijden dus maar je kamer is gereserveerd en je bed staat klaar. Ik heb, om niet op vrijdagmorgen om 09:30 in het van der Valk te moeten zijn, een kamer geboekt, op 26 april 2018, in Buitengoed De Panoven in Zevenaar op ongeveer 13 min rijden, kan ik heerlijk rustig aan doen op vrijdag morgen.

Met Promotor overnachten in het Best Western "hotel Brunnenhof" in de plaats "Weibersbrun", vandaar uit mooie routes rijden en er s'avond kom je er weer terug om gezamenlijk het diner te gebruiken waarna er veel gekletst kan worden over het "weer" en "de routes". Reisleider Stefan heeft zijn best gedaan om er wat moois van te maken.

De RT zal zijn best moeten doen deze trip, de kilometerteller staat in middels op 248000 en daar komt nu dus een dikke 2000 km bij. Maar het rijdt nog als nieuw. Na een winterstop van vijf maanden was een druk op de knop voldoende om zonder problemen mooi rond te lopen. Het blijft een groot plezier om mee te rijden, ook na twaalf jaar.

En daar verschijnt een grote rode vraagteken in mijn display en tegelijk gaat het ABS testlampje knipperen. een melding van het ABS-systeem en dan slaat de schrik om je hart want een ABS probleem is een heel duur defect,. na overleg met Niels van MSA wordt besloten om op 15 mei de ABS pomp uit te bouwen en voor reparatie aan te bieden. Echter gedurende de Spessart trip begin ik echter behoorlijk te twijfelen, de kosten voor revisie ongeveer zijn  1200 euro, speelt natuurlijk een grote rol maar als de ABS melding weg blijft begin je toch te twijfelen. Vandaag, ruim 300km door de Spessart gereden en geen enkele ABS melding. Waarom zou ik dan al dat geld uitgeven voor iets wat niet bestaat? Ik ga overleggen met Niels wat te doen.

Vandaag (29 april 2018) ging om ongeveer 14:45u de RT over de 250000km en dan nog ruim 1200 euro voor iets wat niet helemaal zeker is? Ik vind het zo moeilijk. Ik wil de RT in topkwaliteit houden maar onnodig geld uit geven gaat me te ver en de melding heeft zich niet meer voorgedaan ook niet tijdens de rit van 30 april. Op 01 mei is de thuisreis gepland, als de melding dan nog niet terug komt is het een eenmalige inwendige storing volgens mij.

30 april, alweer de laatste dag in het hotel en alweer over tweehonderd kilometer geen ABS storing, mijn kamergenoot (Fred) moet afhaken deze, 75 jarige accountant, moet de reis afbreken vanwege problemen in zijn bedrijf. Hij moet echt stoppen met werken want dit is te gek, met een hoofd vol stress, niet alleen van het werken hoor zijn splinter nieuwe Triumpf, heeft hem hier laten staan omdat zijn dealer een accu kabel niet had vastgezet, gelukkig weet een plaatselijk garagehouder de oorzaak van de vele storingen te vinden en natuurlijk te verhelpen. ook hebben we samen geprobeerd om zijn klokje op tijd te krijgen, het is 15:00u in de middag en dat ding zegt dat het 10:00u is, neemt hij afscheid. Het ga hem goed en misschien zien we elkaar nog eens ergens tijden een tocht, ik hoop het.

Op dinsdag ga ik weer richting Dordrecht na de gebruikelijke groepsfoto, vertrek ik om 08:30u en het is stervens koud de meter op de display geeft 7 graden aan met een zeer straffe westen wind maakt dat het zo blijkt de hele dag hartstikke koud op de motor. Onderweg tijdens koffie of tanken ontmoet ik ook sommige andere deelnemers en iedereen begint over de kou, we zijn de afgelopen dagen behoorlijk verwent. Ook vandaag geen enkele storing in het ABS systeem wat me des te meer sterkt om af te wachten op verder meldingen en dan een besluit nemen ter reparatie of niet. De rit zelf begint met 270km tussen door wat uitmond in een hele mooie tocht met hier en daar een omleiding. Vlak voordat ik de autobaan op moet zie ook nog een tankstation waar het heerlijk tanken is, vor 1,45 euro gooi ik hem vol met Euro super 98.

Station Joffa, lijkt volkomen verlaten, lijkt wel of de tijd er heeft stilgestaan, er staat een treinstel maar veel aktiviteit is er niet. De parkeerplaats voor de treindienstleider is bezet dus is er wel iemand maar waar????